Azi participanții la proiect au luat parte la două tipuri de lucrări de voluntariat: interacțiunea cu copiii de școală și voluntariatul în instituțiile publice, ceea ce însemna să aibă grijă de muzeu, să ajute bibliotecarii să predea pliante și să picteze pereți publici.

Voluntarii au fost împărțiți în patru grupuri și a trebuit să se pregătească pentru o activitate cu copiii școlii. Scopul principal al acestor activități a fost de a le face distractive și în același timp educative. Fiecare grup a făcut diferite tipuri de activități despre voluntariat cu scopul de a-i face pe elevi sa inteleaga acest concept. Rezultatele au fost pozitive – adolescenții s-au bucurat de programele pregătite, de voluntari și s-au distrat. Dupa terminarea activitatii comune cu elevii, voluntarii s-au adunat sa dezbata cum li s-a parut activitatea de la scoala si ce ar putea imbunatatii pe viitor.

Apoi, pentru voluntariatul instituțiilor publice, participanții s-au împărțit în trei grupuri: un grup a avut grijă de curățenia muzeului, altul a ajutat în bibliotecă și al treilea grup a planificat decorarea unor pereti din apropierea muzeului.

Voluntarii au discutat cu liderul muzeului despre istoria orasului Sacueni, au ajutat la curățarea camerelor și au aflat câteva trucuri noi în curățarea geamurilor. Grupul care a mers la bibliotecă a împărtășit poezii din fiecare tara și după aceea au făcut un flashmob unde au citit cărți în parc.

O formație numită mai devreme „Grupul creativ” a făcut schițe ale tabloului pe pereți și a început să lucreze la el.

După prânz, fiecare voluntar a participat la pictarea a doi pereți mari. A fost cea mai bună lucrare de echipă posibilă și în trei ore zidurile au fost terminate. Acum puteți vedea peisajul orasului Sacueni și cetatea Zolyomi pe zidurile din apropierea muzeului și a primăriei.

Seara toți participanții s-au așezat în sala de lucru și și-au împărtășit gândurile despre aceasta zi.